Gråtandes...

Nu har jag dansat sista bygget på vårat hus.
Dansat sista steget hem.
Jag har aldrig sett framtiden så ljus.
Sista piraten har dödats.
Sista skådespelaren har flygit.
Sista barnet har gått ut gråtandes från scenen.
snart vissnar alla blommor.
Då kommer minnerna tillbaka.
Speciellt ett.
En glädjetår som sakta rullar ner från en kind.
En glädjetår som alla bär runt sin hals.

Skriven av Sofia Delhag


Sitter här och gråter.
Jag har aldrig varit så lycklag och ledsen på samma gång.
Jag är glad över att jag har fått vara med  om detta roliga.
Och ledsen över att så många skiljs åt.
Dikten jag skrev ändrade jag lite på.
Sofia har skrivit den hennes var la lite bättre men vill inte härma hela.
Jag vill inte att det ska ta slut.

Låt mig flyga till landet ingenstans igen!


Skriv Några vackra ord Här:

Ditt vackra Namn:
Stammis?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Blogg? :

Skriv något sött:

Trackback
RSS 2.0